Kul att veta.

Ah nu är min blogg tråkig igen ska göra ett litet lyft så ni har något kuligt att läsa! , jag ska skriva om alla hästar jag ridit, som medryttare alltså.
'
Nellie -1989- Danskt halvblod
Nellie var en mycket trevlig men en speciell dam, mycket känslig men även tjurig. Hon var väl inte min typ av häst men de funka ren henne i ett drygt halvår!
Loki von ulenhof -1995- Islandshäst
Loki var en jätte snäll och mysig ponny, red han i ett halvår och lärde mig mycket, vi kom väldigt bra överäns och jag kände att han var min typ av ''islänning'' tjurig och sne men jag hade inga problem med att bemästra han. men synd som är så gillar jag ''vanlig'' ridning mer...
Fresco flower -2002- halvblod
(vera) som hon kallas är en väldig väldig VÄLDIGT speciell häst, hon var stor och hade vilja. Första gången jag red henne så sparka hon bakut och bocka men FAN jag vill rida henne jag tyckte hon var skit rolig! slutade med att jag tävla LB1an i dressyr med henne och jag är helt klart nöjd med resultatet! för dagen innan skulle jag rida igenom programmet och då slutade de med att jag flög som en vante^^.... aja hon låg mmig varmt om hjärtat en mycket fi häst!
RolloGrind -1983- Varmblod
En ponny jag aldrig kommer glömma, jag kom han extremt nära och vi var bästa vänner. Han lärde mig så otroligt mycket. Jag vet inte vart jag ska börja men på 2½ år hann vi göra så mycket, jag hannbörja älska någon så starkt, han var bäst på alla sätt å vis, lättriden, lätthanterad, lyhörd. vad mer behöver man, han kunde allt jag bad han om. nä på rikt det är svår att hitta en sån vän , även fast jag har köpt egen nu så kommer rollo alltid ha kvar sin plats i mitt hjärta han gjorde något fantastisk , han var fantastisk, kommer aldrig glömma en vän som han. Älskar dig Rollo♥ den bästa av dom bästaste.
El nobel ox  -1994- Arabiskt fullblod
Red han åt min kompis sandra en dag i veckan förut, super fin och trevlig ponny! red han dock inte så länge då jag inte fick fortsätta för mina päron när han flytta. men en super fin ponny!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Rollo stod i samma stall som våran häst :)

2011-08-27 @ 13:10:01
URL: http://madeforyouu.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gjorde två stycken, kika in på min blogg där finns dom, så får du själv välja vilken av dom du vill ha :)

2011-08-27 @ 16:04:11
URL: http://typostling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0