svar på tal!

celina om skillnad?:
Håller helt med dig anna W, har själv tagit hand om chantisse 1 vecka o provade
att rida med bett och med hacket, hon går klart mycket bättre på hacket än
på bett. Jennie, Har du sätt nån bild på när anna travar/skrittar på chantisse?
hon står ju bara still!
och sluta lägg dig i, Anna gör det bästa för chantisse så lägg dig inte i! , ja bra hej!

tack celina så sant! ♥
04 Augusti, 11:11
anna om skillnad?:
pantad tjej ovanför? allt är väl bättre än när hon gick på ridskolan. och antagligen
är hon mycket finare än på ridskolan. dessutom så SITTER hon bara på hästen
utan hjälm (vem har sagt nånting om att hon RIDER utan hjälmen?). och hon rider
antagligen på hack för att chantisse går bättre på det? asså blir gode less när det
alltid är nån som måste hålla på och trycka ner alla. skaffa dig ett liv eller nånting.

Tack anna ♥
04 Augusti, 10:46
jennie om skillnad?:
måst bara fråga om du tycker att dom som hade henne förut inte tog
hand om henne nå bra? eftersom du skriver sådär. Jag tycker Chantisse
var lika fin på bilder där uppe som nere. 
Tror att någon redan kommenterat om det men arför du rider utan hjälm?
det är ju ingen bra förebild för dom mindre som rider som kanske läser din blogg.
Du får ju rida utan hjälm det är ju inte mitt huvud men behöver du lägga ut dom
bara onödigt ju. Du sa ju förut att du hade en ryggskada och att du behövde
ha väst, men du verkar inte ha det längre och det kanske inte är så bra att rida
utan hjälm heller. måste bara fråga varför du rider chantisse med hack?!?

svar: klart hon blev omhändertagen , dessutom är det flera års gammla bilder
och då menar jag mer på hur hon har förändrats under åren och inte hur hon
blir omhändertagen. och du kan ju läsa celinas å annas kommentar också ,
hack rider jag på för att hon går mkt mkt bättre på det , hon går avslappnat
och ner i form när jag inte har något i munnen på henne. de värkar som på de
du skrev :''måste bara fråga varför du rider chantisse med hack?!?'' tycker du
det är farligt på något sätt att inte ha ett bett i munnen? jag anser att det är
det bästa för hästen om dom kan slippa bettet :) och med hjälmen absolut inte
rider jag utan hjälm , jag har NH tränat henne hela sommaren och hon är grymt
duktig så jag kan faktist lita på henne att på henne genom att bara sitta på henne
:) , hoppas du är nöjd med svaret :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hahah vill inte trycka ner någon. Och vad vet du om vad jg har för tillgång till? Jg kanske inte har en häst men jag har amdra "tillgångar" som jag själv tycker är bättre än att ha en egen

Häst, bara vad jag tycker du kanske tycker det är bättre att ha en egen häst.

Tycker bara det är fel att rida på hack för att det är skarpt och du har själv lagt ut en film där dom rider utan träns och sadel, och säger att det är coolt om man kan få hästen att göra saker och gå i form utan träns och sadel, kan då bara säga att jag tycker det är hemskt att rida med hack för det är så skarpt att man kan bryta näsbenet på den med det men visst ha du det ! Säger inte att du kommer göra det men det kan hända. Och nej du kanske inte rider utan hjälm men hästen kan väl bli lika rädd när den skrittar galopperar eller står still, ifall ni inte visste det. Och det är inte sant att hästen måste må bättre i ett privatstall än ridskola! Chantisse kanske var trött på att gå på ridskola men hon mådde ju inte dåligt !

2011-08-04 @ 13:18:34
URL: http://jenniielooi.blogg.se/
Postat av: anna

jennie, du kanske inte har noterat att man kan förstöra hästen även med bett (nu säger jag inte att anna gör det, absolut inte, men det är lika riskabelt för hästen att ha bett som att ha ett hack)? all utrustning som vi har på hästen är onaturlig för den och hästen kan ta skada av det. dessutom så kan man iprincip inte ens bryta nosbenet på hästen. isf måste man verkligen satsa, typ 'ah idag vill jag bryta nosbenet på min häst med hacket'. genom att bara rida normalt med det så finns det inte en chans att nosbenet kan gå av.

2011-08-04 @ 13:36:59
URL: http://tjurigt.blogg.se/
Postat av: jasmine

håller med anna, anna å celina.

jag tycker chantisse har blivit mycket finare i formen och även i hårremmen osv. jag tycker dock inte ridskolan tog dåligt hand om chantisse, men chantisse ser bättre ut nu. och ag tycker även man märker på annas inlägg här på bloggen att chantisse värkar må bättre, då hon är villig att arbeta och piggare nu.

sen det dära med hjälmen, visst ska man inte rida utan hjälm. det vet väl alla, men om man litar på hästen så gör det väl inget om man sätter sig på hästen och tar lite fina bilder?

jag tycker att det är mycket bättre att anna rider på hacket nu, jag har ju själv ridit chantisse då hon gick på ridskolan, och hon var då ganska hård i munnen, vilket tyder på att det är många som slitit henne i munnen. sen om chantisse går mkt bättre på hack och det inte är farligt för henne, så förstår jag inte varför man klagar på det...?

2011-08-04 @ 14:23:37
Postat av: jasmine

sen känner jag ju anna, och jag vet att hon aldrig skulle göra något för att skada något djur! speciellt inte chantisse som betyder allt för henne?!

2011-08-04 @ 14:27:23
Postat av: Andrea

asså åå jag dör!!

Jennie har inte sagt att anna skulle skada henne...

2011-08-04 @ 14:41:27
Postat av: emiliahröger

asså vafan jennie, gå och lägg dig

2011-08-05 @ 01:46:55
URL: http://emiliahr.blogg.se/
Postat av: jennies beundrare ( hoppas du vet vem jag är jennie)

Jennie har så jävla rätt, så fuck you Anna.

2011-08-11 @ 15:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0