Dressyr!

HEEEJ!
min ponny börjar bli riktigt grov förbygeln går inte ens att få fast i sadeln, .. så måste köpa en ny förbygel också... ajja sånt är livet! idag blev det ett dressyrpass fick börja med att springa av henne hon var SJUKT pigg.. herregud och så fick jag bära upp henne ganska mkt själv men det lossnade mot slutet och hon gick riktigt bra faktist, nu så får jag ju en form så fort jag tar tygeln nästan, men vi har fortfarande mycket kvar att jobba på , skritten sitten nästan helt 100 och traven är väl helt ok, men hon måste bli bättre på att bära upp sig sj, vilket hon faktist blivit bättre på och lite känsligare i munnen hon biter fast ganska ofta i ytter... , men ska ta ut en veterinär i nov som ska kolla hennes tänder och vaccinera henne. galoppen , jag har fått den bjudning jag ville ha nästan lite för mycket, nu måste vi träna upp bärighetet och formen , hon MÅSTE lära sig att bära sig själv för det är såÅÅÅÅ jobbigt att ha 500 kg i handen i typ drygt en timma varje dag...  ajja ska inte klaga hon har faktist gjort allt hon kan , det är ju inte först nu när hon börjat få riktiga muskler hon värkligen kan släppa, och herregud vilka framsteg vi har gjort när jag kollar tillbaka speciellt innom hoppningen men dressyren också! för när jag fick henne så var hon omöjlig att rida ner i form utan inspänningar men som sagt använder man dom rätt så är dom till stor hjälp!
dåliga bilder VET men ni ser ju ungefär hur hon ser ut nu i dressyren ska fixa bra filmer å bra bilder LOVAR!
älskade sak ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0