grymt!

Ponny♥
C var grym idag, red i ridhuset lonely.... men de var bra hon kunde koncentrera sig bra och trampa under sig super fint kunde faktiskt ge jätte fin eftergift. De ända negativa var att hon typ va seg och lite störd i munnen.. men vi jobbar på våra brister och det blir faktist bättre och bättre!
pannbandet♥
ROSA REFLEXER!
aaaww, hon höll på att somna efter ett skönt bad♥
eftersom jag fått önskemål från läsare att skriva vad jag gör när jag kommer dit, lägga ut bilder på plejset osv så ska jag göra de hoppas jag får med allt de intressanta ni får skriva om jag glömt nå! ;)
först går jag förmodligen och byter om uppe i omklädningsrummet, har ingen bild där ifrån men det är nybyggt och mycket fräscht!
sen går jag ner och låser upp mina stora skåp där jag förvarar all utrustning! ↓
nereskåpet.↑
där jag förvarar:
• sadel.
•2 komplätta träns.
•martigall.
•inspänningar.
• tömkörningsgrejer.
•säkerhetsväst, reflexväst.
• 1 shabrak
•spön
•ridstövlar
och små skit som nackludd osv!
uppeskåpet↑
där jag förvarar:
• sjukvård, lädervård, pälsvård.
• hjälmar.
• extra grimmor.
• andra tränsdelar.
• 1 vinter täcke än så länge!
•pannband å små krafs!
• 1 kg bomull! x)
uppepå:
•transport skydd
• stor ryktlåda.
sen så fixar jag food till ponnybuset!
HIHI hö vet nog alla hur det ser ut men för nöjets skull! ;)

foder rum.
Okej inte så kul att vetakanske men till dom som vill veta vad min ponny har för foder stat så är det:
6 kg hö om dagen, 2 kg morgon, lunch, kväll.
kraft :
1 dl miner
1 kg havre
och ca 2 nävar lucern.
morgon:
2 dl havre
1/2 miner
en liten näve lucern
kväll:
8 dl havre
1/2 dl miner
en stor näve lucern.
okej vet att dehär med kraften låter AS konstigt varför får hon så lite på morgonen och mycket på kvällen? jo det finns en anledning! min ponny äter inte så himmla snabbt och hon behöver all dendär kraften så för att hon inte ska lämna hälften på morgonen så ge jag mer på kvällen och mindre på morgonen så lämnar hon inget och då har hon fått i sig all den kraft hon behöver och även fast jag ger så lite på morgon brukar det finnas kvar nån smula...
och så rider jag henne! ;) det brukar vara mellan 1h-2h varje dag ibland får hon vilodagar eller lugnare pass för att få vila upp sig lite men de är inte ofta hon värkligen är i behov av de men hon brukar ha en vilodag eller en lugnare dag i veckan!
ja och så mockar jag ju såklart men jag antar att ni inte behöver en bild på bajsplockning?
sen brukar jag sätta mig och chilla en stund i fika rummet ibland äta osv!
det är riktigt fint fika rum de känns som hemma!♥
FAN glömdehagen, ajja kan berätta om hur det funkar där!
hon står ensam vilker jag önskade, hon har faktist en ganska stor hage för att vara ensam då de kan stå ett flertal hästar i en lika stor så jag är grymt nöjd med hagen, dock så räcker inte vattenslangen så jag måste bära vatten varje dag, inte kul när ryggen typ pajjar! har en låda vid hacen där i sätter jag påsar med lunch hö och morgon hö!
hoppas jag fick med allt, så kommentera nu alla läsare! ;)
LOVE / ANNA

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad fint hehe! men varför önskade du att hon skulle stå själv? :) ni är förövrigt jätte fina tsm! :D

2011-09-09 @ 17:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0