Om mig själv som ryttare.

Hej allihopa!
har inte vart i stallet än men jag vart jätte bloggsugen så jag tänkte göra ett blogginlägg om mig själv, mina brister och mina starka sidor, hur länger jag ridit , vem jag är utanför hästvärlden osv.
Ja för er som inte vet så är jag en tjej från luleå på 15 år. Jag har påbörjat mitt 10onde år i ridningen och precis när jag påbörjade mitt 10onde år köpte jag en egen ponny! För mig så är det viktigt att allt ska vara rent och fräscht, allt ska vara i bra skick, det behöver inte vara splittnytt men de ska va i ett fint skick. Jag är för det mesta en väldigt omtänksam tjej, jag är det mot dom som förtjänar det. Ibland kan jag värka riktigt läskig men det har oftast sina anledningar. Men är du snäll mot mig så är jag snäll mot dig vare sig ålder utseende eller kön! så var inte rädd för mig! hihi. I ridningen är mina svagheter kanske hoppningen , är rätt så höjd rädd, det går bra med lägre höjder men när man börjar komma upp i 80,90, 1 meter börjar det snurra lite i huvudet, så det är väl något jag måste träna på. mina starka sidor, oj vet inte vart jag ska börja! vill inte värka skrytsam eller så, men jag känner att jag är bra på de mesta, men några av det är väl att jag är väldigt mjuk och följsam i handen, har lätt för att räta upp mig, stadiga skänklar osv. Jag är den typen av människa att jag skulle aldrig kunna trycka in ett tex pessoa i min hästs mun, skulle ALDRIG kunna såga ner hästen och jag skulle aldrig kunna göra en häst illa på något sätt.
Och JA vem är jag utanför hästvärlden, och jo , jag är inte alls samma skötsamma person, jag är en tjej som gillar att hitta på bus med med mina vänner och bara leva livet, utseende osv.
aja hoppas att ni fick reda på något nytt! de är bara att fråga om ni undrar nå! ;)

Kommentarer
Postat av: anonyyyyyyyyyyym

eftersom ditt påstående är sådär så har jag bara en fråga, rider inte du med graman? Alltå graman kan ju vara bra för att få hästen att veta "vars den ska vara" men en häst går inte rätt för att den går med böjt huvud utan de är ju bara falsk form, bli inte arg nu som du blir direkt nån kommenterar för tycker du har fått till henne jättebra och så men tänkte bara när du sa att du aaaaldrig skulle sätta in ett pessoa osv :)

2011-09-09 @ 23:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0