helt rätt!

sara om svar:
Omg seriöst jennie, har inte orkat läsa allt du skrivit om att försöka trycka ner anna och hennes enormt fina ponny, men de jag har läst har varit helt bortkastad tid,
du låter som en liten unge på 10 bast som är så sjukt jävla avis på anna och hennes ponny, ett tips, lägg ner förfan du blir ju inte precis älskad av de du gör ! så snälla för din och alla andras skull, lägg ner !

och ang hack så ja man kan bryta nosryggen på hästen om man har hacket för långt ner men de har inte anna har ju själv varit och kollat när anna ridit och om hacket sitter långt ner brukar de oftast störa hästen.
och de där me att rida utan hjälm osvosv vem med egen häst har inte gjort de seriöst ? man har egen häst för att man vill ha kul me den, man SKA kunna rida i GRIMMA utan hjälm eller någonting och hästen SKA kunna lyda en hur man än rider, med eller utan hjälm !
hon rider ju inte på nån ridskola eller hur ? hon har ju faktiskt egen häst låt henne då göra vad hon vill med sin egna häst och sluta säg att hon är en dålig förebild, så som jag ser de tycker jag att hon är en grym förebild som faktiskt vågar, kan och vill rida sin häst med grimma och utan hjälm och sen lägger ut bilderna, jag menar hur ballt är de inte att få en häst på 600 kilo att lyssna på en ?

nu blev de en lång kommentar men snälla jennie, lägg ner är så jävla less på att läsa ditt gnäll, åk tillbaka till ridskolan och lär dig rida och kom tbx om några år !
svar: helt rätt.

Kommentarer
Postat av: idamaria

Nu är den här kommentaren till Sara och inte till dig Anna, bara så du vet.



För det första så trycker du ner min syrra i den kommentaren du just skrev, du har väl inte mer rätt att trycka ner någon? Menar inte att Jennie har rätt till det men jag förstår inte riktigt vad det är som hon skrivit som trycker ner anna?

Det om hacket var bara hennes åsikt, samma med hjälmen?



Visst är det häftigt att kunna rida sin häst i grimma men jag förstår inte vad som gör det coolare för att man är utan hjälm? Hjälmen är en säkerhetsgrej, ingenting som gör någon slags inverkan på hästens lydnad? Och hur lydig hästen än är så kan faktiskt vilken häst som helst bli rädd och då är det ju synd att man inte haft någon hjälm ifall man skulle råka flyga av exempelvis.

Och det där med grym förebild för att hon lägger ut bilder utan hjälm kan jag verkligen inte hålla med om, man är ju inte modigare för att man vågar rida utan hjälm? Jag tror nog att det finns otroligt många som skulle ha VÅGAT att rida utan hjälm men låter bli för det är så onödigt ifall man skulle råka ramla av och slå i skallen. Och man blir ju inte duktigare för att man rider utan hjälm, hjälmen har ju ingenting med ens ridning och göra?



Och om du är less på att läsa hennes "gnäll" så behöver du ju inte läsa just hennes kommentarer? De är ju trots allt menade till Anna och inte till dig?



"åk tillbaka till ridskolan och lär dig rida och kom tbx om några år !" Ursäkta men vad fan vet du om hur min syster rider? Jag kan lova dig att för att vara 12 år så är hon riktigt jävla duktig. Och vad menar du med "¨åk tillbaka till ridskolan"? Det är inte precis dåligt att gå på ridskola, eller?

2011-08-08 @ 17:03:41
URL: http://iidamarialooi.blogg.se/
Postat av: Jennie

till Sara inte till dej anna!

hahah är du seriös jag har lagt ner det nu men jag låter ingen trycka ner mej och ja tycker inte att jag tryckt ner anna och hennes häst jag har bara skrivit min åsikt och det var till anna inte er andra som har kommenterat.

Jag har haft två hästar och jag vill inte ha nån mer för att jagtycker det går för mycket tid till att åka till stallet osv. ch nej är inte avundsjuk på Anna och hennes häst !

Jag har inte sagt att jag blir älskad för dte här men jag sitter inte bara tyst om någon skriver något dumt om mej ! Och nej jag är inte tio år, och vad spelar det för roll om jag är 5 år eller 40 år? Jag sa ju att jag inte tror att anna kommer bryta näsbenet på chantisse, ta och läs klart kommentarerna innan du öppnar din käft ! Jag tror inte att Anna kommer misshandla chantisse eller något sådant. Och jag har gått på samma ridskola som henen så jag har också sätt henne ride men inte med hack, men vet du att jag har släppt det nu okej? Jag hade somsagt två egna hästar och jag red INTE utan hjälm för jag har något att skydda. För om man sitter och skriver att man är modig för att man rider utan hjälm osv så tror jag inte man har så mycket där uppe faktiskt. Vad har hjälmen med ridningnen att göra? jag har ridit en häst i grimma och grimskaft men jag hade hjälm på mej och jag kan lova att hon hade lydit lika bra med som utan hjälm! jag har fått en häst på 800 kg att lyssna på mej, hur jävla ballt är inte det då? förstår mej inte på er faktiskt, jag skrev min åsikt till ANNA sen vart det typ tredjevärldskriget på hennes blogg! Men läs dom inte då?!? ingen har tvingat dej att göra det, eller hur? Japp jag ska till stallet om någon dag och jag kommer ha lika kul fast jag har hjälm på huvudet :D ahah har du sett mej rida eller? nä trodde väl det, jag har ridit i över sju år och vad spelar det egentligen för roll, alla utvecklas olika! Och bara så du vet så lär man sej jävligt mycket på ridskola om du inte visste det och jag är glad för att jag går på den ridskolan jag går på !

2011-08-08 @ 17:19:50
URL: http://jenniielooi.blogg.se/
Postat av: Andrea

Håller med I-M och Jennie <33

Men serriöst vadå gå tillbaka till ridskolan och lär dig rida?

Jennie är jätte duktig på att rida och hon vet hur det är att ha egen häst hon har haft det så tror inte att hon är så avis på anna..

(menar inget illa till dig anna)

2011-08-08 @ 17:39:59
Postat av: MADDES

Vill du bli dagens blogg och ta del av alla mina besökare? Jag utser tre vinnare ikväll så skynda att anmäla dig!



http://maddisenj.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-1.html

2011-08-08 @ 17:49:10
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: sara

okok jennie är jätteduktig på att rida och ska snart rida i OS slutdiskutertat !

2011-08-09 @ 09:50:56
URL: http://solmberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan inte annat än att hålla med Systrarna Looi! Dom är två jätteduktiga ryttare. Mjuk i handen och följsam sits. Så sluta upp med att hoppa på varann. Alla tycker vi olika om allt. Vissa gillar hack andra pessoa, det beror ju på vad hästen går bra på. Sen ska man ju i slutänden kunna rida hästen på både bettlös och med bett, det ska ni väl veta vid det här laget tjejer. Sen är det så att Chantisse hade det jättebra på Ridskolan, den som säger något annat vet inte vad den pratar om. Men självklart lär Anna och Chantisse känna varann mer och mer för varje dag och det är bara Anna som rider henne och då kan man få upp en annan känslighet i hästen. Så är det med ALLA hästar som går från ridskola till privat tro mig. Men det finns inget fulare och elakare än att snacka skit om stallbacken. Varför tror ni att Anna har ridit där i massor av år och köpt Chantisse där ifrån? Inte är det ju för att det är en dålig ridskola, utan en Riskola men bra djurhållning och välskolade hästar.



Men som sagt. Smaken är som baken delad och alla måste få ha sin åsikt och alla måste acceptera varandras åsikter utan att börja snacka skit om varann.



Har jag fel eller???

2011-08-09 @ 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0