svar

Jennie om svar på tal!:
Hahah vill inte trycka ner någon. Och vad vet du om vad jg har för tillgång till?
Jg kanske inte har en häst men jag har amdra "tillgångar" som jag själv tycker
är bättre än att ha en egen Häst, bara vad jag tycker du kanske tycker det är
bättre att ha en egen häst. Tycker bara det är fel att rida på hack för att det
är skarpt och du har själv lagt ut en film där dom rider utan träns och sadel,
och säger att det är coolt om man kan få hästen att göra saker och gå i form
utan träns och sadel, kan då bara säga att jag tycker det är hemskt att rida med
hack för det är så skarpt att man kan bryta näsbenet på den med det men visst
ha du det ! Säger inte att du kommer göra det men det kan hända. Och nej du
kanske inte rider utan hjälm men hästen kan väl bli lika rädd när den skrittar
galopperar eller står still, ifall ni inte visste det. Och det är inte sant att hästen
måste må bättre i ett privatstall än ridskola! Chantisse kanske var trött på att gå
på ridskola men hon mådde ju inte dåligt !

jag menade inte allt till dig i det sista inlägget för det är en till som har kommentera
onödigt. Hacket är inte skarpt alls, sitter det rätt kan den INTE bryta nosryggen var
väldigt rädd för det i början men sen har jag läst på och då fick jag veta att om de sitter
rätt finns det inge chans att de bryter nosryggen. jag har läst väldigt mycket om vad jag
vill rida på och jag har gjort ett beslut. jag har inte lagt ut en film när jag rider utan träns
å sadel och hjälm. och ska du fortsätta hacka på mig så vill jag att du slutar kommentera
för jag hade deffinitivt inte satt på henne ett hack om det hade vart farligt jag har läst som
fan om det och åter igen det är omöjligt att knäcka nosryggen om den sitter rätt det är bara
om det sitter för långt ner den kan bryta nosryggen. jag sa inte att hon mådde dåligt det
har jag ALDRIG sagt.

anna om svar på tal!:
jennie, du kanske inte har noterat att man kan förstöra hästen även med bett
(nu säger jag inte att anna gör det, absolut inte, men det är lika riskabelt för
hästen att ha bett som att ha ett hack)? all utrustning som vi har på hästen är
onaturlig för den och hästen kan ta skada av det. dessutom så kan man iprincip
inte ens bryta nosbenet på hästen. isf måste man verkligen satsa, typ 'ah idag vill
jag bryta nosbenet på min häst med hacket'. genom att bara rida normalt med det
så finns det inte en chans att nosbenet kan gå av.

helt rätt.

Desse om SÅ LESS:
Alla som tror att Anna plågar hennes häst,djur eller något kan ju ta sig därbak?
Hon är världens djurvän.
Djuren betyder typ allt för henne? 
dö alla som tror något annat!

HAHA desse... ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jennie skärp dig nu!, inte din häst och den dagen anna skulle göra illa nått av sina djur skulle hon inte vara frisk utan fått nån cp sjukdom skitmåjs!

Du äger inte chantisse så lägg dig inte i och låt anna ta hand om chantisse hur hon vill för det är det bästa för chantisse! Anna ger chantisse så mycket kärlek så det är sjukt! hon lägger ner all sin tid på denna häst som verkligen behöver det!



Jag må säga att anna har gjort ett jätte bra jobb med henne efter bara nåra månader, det är sjukt vilken skillnad det är på hästen! Jag trodde inte det var samma häst som jag satt på när jag red henne första gången jag var med anna till stallet!



Jag är glad att du köpte henne Anna, hon har det så mycket bättre här än på ridskolan!

2011-08-04 @ 14:21:56
URL: http://celinalarsson.devote.se
Postat av: sara

Plus att man inte kan bryta nosrygen med ett ponnyhack :D

2011-08-06 @ 15:17:33
URL: http://sarahhzz.blogg.se/
Postat av: jennike

låt anna sköta sitt, har sett bilder och video klipp då hon rider och hanterar sin häst utan problem. både hon och hästen är hur duktiga och fina som helst. tycker det är bra att du köpte henne anna för ni verkar fungera så bra tillsammans ! :)

2011-08-08 @ 02:40:36
URL: http://jennikeholmberg.blogg.se/
Postat av: sara

Omg seriöst jennie, har inte orkat läsa allt du skrivit om att försöka trycka ner anna och hennes enormt fina ponny, men de jag har läst har varit helt bortkastad tid,

du låter som en liten unge på 10 bast som är så sjukt jävla avis på anna och hennes ponny, ett tips, lägg ner förfan du blir ju inte precis älskad av de du gör ! så snälla för din och alla andras skull, lägg ner !



och ang hack så ja man kan bryta nosryggen på hästen om man har hacket för långt ner men de har inte anna har ju själv varit och kollat när anna ridit och om hacket sitter långt ner brukar de oftast störa hästen.

och de där me att rida utan hjälm osvosv vem med egen häst har inte gjort de seriöst ? man har egen häst för att man vill ha kul me den, man SKA kunna rida i GRIMMA utan hjälm eller någonting och hästen SKA kunna lyda en hur man än rider, med eller utan hjälm !

hon rider ju inte på nån ridskola eller hur ? hon har ju faktiskt egen häst låt henne då göra vad hon vill med sin egna häst och sluta säg att hon är en dålig förebild, så som jag ser de tycker jag att hon är en grym förebild som faktiskt vågar, kan och vill rida sin häst med grimma och utan hjälm och sen lägger ut bilderna, jag menar hur ballt är de inte att få en häst på 600 kilo att lyssna på en ?



nu blev de en lång kommentar men snälla jennie, lägg ner är så jävla less på att läsa ditt gnäll, åk tillbaka till ridskolan och lär dig rida och kom tbx om några år !

2011-08-08 @ 16:14:57
URL: http://solmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0