svar! :)

Jätte Jätte kul att få så mkt kommentarer puss på er! ;)
Anonym om svar!:
haha ojdå, jag har ju skrivit anonymt hela tiden xD :O 
Sofia, ridit på stallbacken, spelar fotboll med ssk. Ja, typ...hoppas du vet vem jag är nu :p

Asså det är mest ute i skogen men det har blivit bättre när jag har börjat rida henne i öppna, skänkelvikning osv så att hon inte bara springer rakt fram, men hur som helst så är problemet att hon lyssnar väldigt dåligt, drar upp huvudet och vill öka farten. Eller egentligen lyssnar hon kanske bra ibland när jag tänker efter... Så fort jag gjort halvhalt (som görs mycket ofta) och hon svarar på den ger jag ju eftergift men direkt hon får eftergiften så vill hon börja springa frammåt igen.
Åh, jag vet inte hur jag ska förklara men största orsaken till allt detta är ju ändå min ridning. Jag har sett nu på bilder/filmer vad jag gör för fel och försöker såklart att ändra på dem vilket jag tror att jag lyckas med, men nästa bilde/film jag ser så märker jag att det ser lika förjävligt ut.

Ska jag kanske börja med det tvådelade igen och börja om från start? Eller...?
Förvirrad...
Svar: om hon drar upp huvudet kanske en ispänning eller martingal skulle vara bra? :) , och om hon rusar iväg med eftergift , mjukna bara på handen istället för att ge en eftergift så hon inte får chansen att tappa ramen. kanske du skulle behöva en istruktör eller bara någon hästkunnig som hjälper dig från marken? för rida det vet jag att du kan! ;)
wilma om Bella Mi:
Fina bilder :D
svar: tack! :D
beatrice wittbom' om svar!:
fin blogg! :)
Tack så mkt! :D

» l i s a - lisalalarsson.blogg.se « om Bella Mi:
Såg när du red bella, du red ju henne riktigt bra!, Faktiskt inte med vem som helst hon går i en sån ärlig form och kommer upp med ryggen, bra ridet :)
svar: tack så mkt, jätte kul att veta , jo jag kom värkligen överäns med denna häst. det hade säker vart dubbelt så bra också om jag hade haft en sadel som passa mig , jag hatade dendär dadeln :d

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo, jag har testat en martingall en gång och den gick hon bra på. Nackdelen är att jag inte har någon egen. Har även testat med halsförlängare, dock en alldeles för liten (tunn) förstvilketinte gjorde någon skillnad,men en tjockare, mer för hennes storlek, fungerade helt ok. Fast inget fukgerar riktigt bra för jag vet att inget sådant kan ändra det utan det är endast jag som måste ändra och förbättra mig. Jag gör så gott jag kan men en instruktör hade inte alls varit dumt för visst är det lättare att se från marken än att känna själv, enligt mig i alla fall :)

2011-08-18 @ 10:13:26
URL: http://sofffiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0